Cloud Werkplek
Bij een Cloud Werkplek staan al je bestanden, mails en bedrijfsapplicaties in de cloud. De Cloud Werkplek is overal toegankelijk zodat jij en je team efficient en flexibel kunnen werken. Waar en wanneer je maar wilt.
Onze Cloud Werkplekken zijn gebaseerd op Microsoft Remote Desktop Services. Dat is een technologie waarmee je op afstand verbinding kunt maken met een Windows omgeving. Na het inloggen op de Cloud Werkplek kom je in je eigen Windows omgeving in de Cloud, exact zoals je gewend bent op je PC of laptop.
De Cloud Werkplek is onafhankelijk van het apparaat waarmee je de verbinding maakt. Je zou op het ene moment op je PC kunnen werken en het andere moment kunnen overschakelen naar je tablet zonder dat je de applicaties op je Cloud Werkplek hoeft af te sluiten, je gaat verder waar je was gebleven!
Zoals je dat ook met een normale windows computer kunt, is de Cloud Werkplek ook geschikt voor gebruik van bedrijfssoftware zoals boekhoud- en CRM/ERP applicaties. De bedrijfssoftware gebruik je op de Cloud Werkplek precies zoals op je windows PC.
Ook voor wat betreft samenwerken met je collega’s zit je met een Cloud Werkplek goed. De Cloud Werkplekken zitten bij elkaar in een omgeving speciaal voor jou en je collega’s. Naast je prive documenten op je Cloud Werkplek kun je ook gebruik maken van gedeelde mappen, documenten en mailboxen waar jij en je collega’s ook bij kunnen.
Vraag een demo account aan om het zelf te ervaren!
Alle voordelen op een rij
Je hebt een volwaardige werkplek met alle functionaliteiten van een traditionele Windows werkplek.
De Cloud Werkplek wordt door ons beveiligd middels een firewall systeem, antivirus- en indringersdetectie software. Daarnaast heeft de Cloud Werkplek de mogelijkheid voor 2 Factor Authenticatie, Encryptie en mobiele VPN.
De Cloud Werkplek is geschikt om bedrijfsapplicaties te draaien, zelfs als deze een backend database vereisen.
Je data wordt veilig gehost in een Nederlands ISO gecertificeerd datacenter.
Geen aanschaf van dure servers of werkstations en geen duur onderhoud van apparatuur.
Wij zorgen voor beheer en monitoring van de Cloud Werkplek om zo proactief mogelijk storingen te detecteren en op tijd op te lossen.
Wij zorgen dat de Cloud Werkplek en de bijbehorende software up to date is en wordt gehouden.
Onze Cloud Werkplek hebben een zeer hoge beschikbaarheid van gemiddeld 99,96 % over de afgelopen 5 jaar.
Je betaalt voor wat je gebruikt. Cloud Werkplekken toevoegen en verwijderen zonder dat je aan lange contracten vast zit. Ook data opslag en mailboxen zijn flexibel op en af te schalen. Kosten voor beheer zijn inbegrepen in de vaste kosten.
Binnen 1 werkdag is je Cloud Werkplek en die van je collega’s klaar voor gebruik!
Wij verzorgen de complete migratie van je data, mail en software naar onze Cloud Werkplekken.
Wij ondersteunen je per telefoon of email bij het gebruik van je Cloud Werkplek. Via onze klantenportaal kun je hulp artikelen vinden en je verzoeken en vragen in real time volgen.
Geinteresseerd? Neem contact met ons op!